Tarptautiniai mokymo kursai „Power of non formal education“

img 1234
Print Friendly, PDF & Email

Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centro metodininkė Eglė Budrytė balandžio mėn. 1-6 dienomis dalyvavo Tarptautiniuose mokymo kursuose „Power of non-formal education“ (liet. „Neformalaus ugdymo jėga“), organizuotuose Olandijoje. Kviečiame susipažinti su jos įspūdžiais!

img 1234Mažame Olandijos miestelyje, De Glind, mokytis ir patirties semtis susirinkome 26 aktyvūs ir entuziastingi jaunimo lyderiai iš skirtingų Europos šalių: Bulgarijos, Kipro, Estijos, Suomijos, Prancūzijos, Vengrijos, Islandijos, Airijos, Italijos, Lenkijos, Portugalijos, Turkijos, Jungtinės Karalystės ir žinoma Lietuvos (Lietuvai teoriškai atstovavome dviese, bet praktiškai lietuviai buvome trys!) O šiuos mokymus vedė 3 nuostabūs bei labai išradingi traineriai (liet. lektoriai, kuratoriai) Jo Clayes iš Portugalijos, Simona Molari iš Italijos ir Denis Morel iš Prancūzijos. Tarptautinius kursus finansavo Europos Sąjungos programa „Veiklus jaunimas“, skirta neformaliam ugdymui vystyti.

Renginys skirtas neformaliojo ugdymui plėtojimui ir jaunų žmonių aktyvinimui; siekiama neformalaus ugdymo poveikiu, jo principais ir metodais įgalinti jaunus žmones būti aktyviais visuomenės dalyviais; padėti jaunimo lyderiams pajausti ir aptarti, įvertinti neformalaus ugdymo poveikį, išbandant įvairius neformalaus ugdymo metodus.

dsc 6334Nors bendrai programai rinkomės balandžio 1 d., pasirengimas prasidėjo kur kas anksčiau – šešias savaites iki tol gaudavome pasiruošimo informaciją, rengėme savo veiklos ir organizacijos pristatymus. Visa tai padėjo apmąstyti pedagoginius, ugdomuosius klausimus ir surinkti atitinkamą informaciją apie neformalų ugdymą. Na o ką veikėme pačių kursų metu? Galėčiau kalbėti ilgai, tiek daug įspūdžių parsivežiau.

Programa buvo intensyvi, bet žinių gavome iš tiesų labai daug. Galėjome praktiškai pajausti ir suvokti skirtumus tarp informalaus, formalaus ir neformalaus mokymosi stilių, išmokti žongliravimo kamuoliukų gamybos, figūrų iš balionų bei aitvarų kūrimo paslapčių. Daug dirbome mažose grupelėse: ieškojome mokymosi stilių praktinių pavyzdžių, diskutavome, nagrinėjome, analizavome neformalaus ugdymo metodų naudojimo žingsnius ir t.t. Dalyvavome įsimintinuose užsiėmimuose: stereotipų laužymo užsiėmime „Žingsnis pirmyn“ („One step forward“); „Power to the people“; „Plan B“, kuriame visi buvome miestiečiai atsakingi už tam tikrus dalykus ir turėjome sukurti savo bendrą valstybę iš trijų regionų ir kituose labai naudinguose užsiėmimuose, kurie kartais kardinaliai sukrėsdavo mąstymą, padėjo realios situacijos pasaulyje suvokimui. Taip pat kursų metu gilinomės į tarpkultūriškumo sąvoką, aptarėme savo asmeninę projektinę patirtį, grupėse dirbome jaunimo įgalinimo tema projektuose. O mūsų išradingieji traineriai pasidalino savo asmenine veiklų organizavimo patirtimi.

img 1272

Tai jau nebe pirmi mano tarptautiniai mokymai, kuriuose dalyvauju: 2011 m. gruodžio 14-18 d. dalyvavau Latvijoje rengtuose kursuose „Creative approaches and methods in YiA“, 2008 m. balandžio mėn. Vokietijoje organizuotuose kursuose „European Citizenship“ ir galiu tik pasidalinti, kad tokie renginiai yra neišmatuojamai naudingi naujomis žiniomis, pasikeitusiu tam tikrų dalykų suvokimu bei mąstymu, naujai sutiktais žmonėmis ir užmegztomis draugystėmis, galimybe pažinti kitas kultūras ir begale kitų naudingų dalykų! Labai džiugu, kad yra tokia nuostabi galimybė įgauti žinių bei patirties, mokytis ir tobulėti!


Eglė Budrytė

Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centro metodininkė